تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند
تولید محتوا بدون شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند کاری بیهوده است. بدون هدف گذاری تاثیر فعالیت های شما بسیار پایین خواهد بود و شناسایی کلمات هدف را باید حتی قبل از تولید محتوا انجام دهید.
۱– کاربران چه عباراتی را بیشتر جستجو میکنند؟
اولین سوالی که در سئو از خود میپرسیم آن است که، در چه عباراتی باید جایگاه کسب کنیم. در اولین قدم براساس تجربه و دانش خود لیستی از کلمات ارزشمند تهیه میکنیم ولی ممکن است انتخاب ما با فرهنگ عمومی کاربران متفاوت باشد. ما به دنبال روش هایی برای تعیین میزان محبوبیت این عبارات در میان عموم کاربران هستیم.
ابزار Keyword Planner، بررسی میزان جستجوی کلمات
Keyword Planner توسط گوگل و بعنوان یکی از ابزارهای جانبی Google Adwords طراحی و معرفی شده است. هدف اصلی این ابزار کمک به افرادی است که قصد دارند از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنند. شما میتوانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن وارد کرده و میزان جستجو، سطح رقابت و هزینه مورد نیاز برای تبلیغات را دریافت کنید.
به پیشنهادات گوگل هنگام جستجو توجه کنید
یکی از روش های یافتن کلمات ارزشمند، جستجوی عبارات مورد نظر خود در گوگل است. زمانیکه شروع به تایپ کردن میکنید گوگل پیشنهادات مرتبط با عبارت شما را نمایش میدهد. این پیشنهادات براساس جستجوهای انجام شده توسط عموم کاربران در گوگل است. در واقع پیشنهادات گوگل هنگام جستجو پرطرفدارترین عبارات جستجو شده در گوگل هستند.
استفاده از ابزار kwfinder
یکی از ابزارهای مناسب برای تخمین میزان جستجوی کلمات کلیدی ابزار kwfinder.com است. در صورت ثبت نام در این سایت میتوانید روزانه ۵ عبارت را به صورت رایگان بررسی کرده و میزان جستجو و رقابت پذیری آن را مشاهده کنید. این عبارت دو فاکتور جستجو و رقابت را همزمان برای شما تحلیل کرده و برخلاف keyword planner میزان رقابت را براساس استانداردهای مهم سئو تخمین میزند.
شاید تنها ایراد این ابزار ضعف نسبی آن در تخمین عبارات فارسی و بررسی سایت های ایرانی باشد که بنظر میرسد این مشکل نیز به مرور زمان برطرف خواهد شد.
2- این عبارت چقدر برای شما درآمد زایی خواهد کرد؟
گاهی اوقات تعداد بالای جستجوی یک کلمه موجب میشود که به هدف اصلی ما تبدیل شود در حالیکه این کلمه از نظر اقتصادی مناسب زمینه کاری ما نیست. بعنوان مثال تصور کنید که شما یک شرکت خدماتی در زمینه تعمیرات موبایل و تبلت هستید. هنگام آنالیز کلمات کلیدی متوجه میشوید که عباراتی مانند موبایل یا تبلت جستجوی بسیاری بالایی دارند و تصور میکنید که اینها میتوانند برای شما ارزش آفرین باشند.
۷۵ درصد جستجوهای کاربران بیش از سه کلمه است
در حال حاضر فرهنگ جستجو در گوگل تغییرات بسیاری نسبت به گذشته داشته و کاربران دریافته اند که جستجوی عبارات طولانی پاسخ بهتری از طرف گوگل دریافت میکند. این عادت به قدری همه گیر شده است که هم اکنون بیش از ۷۵ درصد جستجوهای کاربران را عبارات سه تا شش کلمه ای تشکیل میدهد.
3- در هر عبارت چقدر رقابت وجود دارد؟
سومین فاکتور برای سنجش ارزش کلمات کلیدی میزان رقابت است. برای تعیین میزان رقابت روش های زیادی در دسترس نیست. شاید بهترین روش برای انجام این کار جستجوی عبارت مورد نظر در گوگل و بررسی نتایج پیشنهادی توسط گوگل است. مهمترین رقبای شما همان هایی هستند که هم اکنون جایگاه خوبی در نتایج گوگل دارند.