نکات سئو سایت فروشگاهی
فروش آنلاین بدون برنامه سئو مانند یک مغازه بدون نور در یک جاده دورافتاده است. خریداران به راحتی نمی توانند فروشگاه را پیدا کنند، بنابراین فروشنده هرگز نمی تواند فروش انجام دهد.شاید بتوان گفت یکی از بهترین روش های آموزش سئو، کارآموزی سئو در کرج است که در آن می توانید سئو سایت فروشگاهی را به صورت کاربردی در کنار انواع سئو دیگر به خوبی بیاموزید. سئو فروشگاه آنلاین کلید جذب مشتریان بیشتر به سمت شما است. برخی می گویند که SEO مرده است زیرا موتورهای جستجو الگوریتم های خود را تغییر داده اند تا استانداردهای پیچیده تری برای نتایج مرتبط داشته باشند. اما سئو نمرده و هنوز کاربرد فراوانی دارد – فقط در حال تغییر است. فروشندگانی که در سئو و نتایج موتورهای جستجو با رقبای زیادی رو به رو هستند، باید زمان بیشتری برای انتخاب کلمات کلیدی خود در نظر بگیرند و کلمات کلیدی را در سراسر فروشگاه خود اضافه کنند، و با تغییر قوانین موتورهای جستجو سازگار شوند تا فروشگاه خود را به خوبی در رتبه های بالا نگه دارند. برای کمک به فروشندگان در ساخت و اصلاح استراتژی سئوی خود، سعی کردیم نکاتی را که در بهتر شدن سایتشان به آنها کمک می کند را بیان کنیم: پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو سایت فروشگاهی با طوفان فکری- از ابزارهای مختلف برای بهبود فهرست کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
- کلمات کلیدی را در فروشگاه آنلاین خود بگنجانید.
- به صورت مستمر جایگاه کلمات کلیدی خود را بررسی کنید.
سئو فروشگاه آنلاین برای ما چه کاری انجام می دهد؟
قبل از پرداختن به تاکتیکها، اصول سئو باید درک شود تا استراتژیهایی را که بعداً به آنها خواهیم گفت، درک کرده و به کار ببرید.سئو ترافیک سایت را با اطلاع دادن به موتورهای جستجو در مورد فروشگاه آنلاین شما ایجاد می کند –
موتورهای جستجو برای تعیین محتوای سایت شما و اینکه آیا فروشگاه شما یک نتیجه جستجوی مرتبط است، کلمات کلیدی را که در سراسر فروشگاه خود وارد کرده اید بررسی می کنند. برای مثال، یک موتور جستجو ممکن است یک لیوان قهوه آنلاین را در صفحه نتایج جستجوی «لیوان قهوه سرامیکی» فهرست کند، زیرا سایت حاوی آن کلمات کلیدی در بسیاری از صفحات محصول خود است. در روزهای اولیه سئو، صاحبان سایت میتوانستند به راحتی با استفاده از کلمات کلیدی و لینکهایی با حجم زیاد جستجو، ترافیک سایت را بالا ببرند. تعداد زیادی از افراد کلمات کلیدی را به صورت استراتژیک در سایت خود وارد نمی کردند، بنابراین کسانی که در سئو سایت فروشگاهی فعالیت می کردند می توانند به راحتی سایت خود را در صفحه نتایج جستجوی با توجه به کلمات کلیدی که اغلب جستجو می شوند قرار دهند. امروزه، سئو به این راحتی نیست زیرا موتورهای جستجو در حال حاضر عمل قدیمی پر کردن کلمات کلیدی را جریمه می کنند. در چند سال گذشته، فناوری موتورهای جستجو برای تشخیص ارزش صفحات به تعدا بیشتر استفاده از کلمات کلیدی بود اما الان موتورها می دانند که این پر کردن کلمات کلیدی برای کاربران مفید نیست، بنابراین در حال حاضر آنها بر روی کاربردهای مرتبط تر و مفیدتر کلمات کلیدی به عنوان مبنایی برای رتبه بندی صفحات نتایج تمرکز می کنند. حتی با وجود الگوریتم های پیچیده موتورهای جستجو، سئو وبسایت فروشگاهی همچنان می تواند برای هدایت ترافیک به فروشگاه شما با زمینه سازی مناسب استفاده شود. ما این پایه را در چهار مرحله زیر ایجاد خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم یک استراتژی سئو قوی برای فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید.مرحله 1: ایده های کلمه کلیدی با طوفان فکری
برای شروع، فهرستی از هر کلمه کلیدی که فکر می کنید خریداران شما ممکن است برای یافتن سایت شما جستجو کنند، بنویسید. در این مرحله خیلی روی تکمیل لیست خود تمرکز نکنید – بعداً وقتی به سراغ ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برویم، آن را اصلاح خواهید کرد. با فکر کردن به اینکه چه چیزی مردم را به سمت کسب و کارتان جذب می کند، برای کلمات کلیدی خود طوفان فکری کنید. لیست کلمات و عبارات شما باید محصول یا خدمات شما را توصیف کند و آنچه را که کسب و کار شما را منحصر به فرد و مفید می کند برجسته کند. با بازگشت به مثال قهوهفروشی آنلاین، فهرست طوفان فکری کلمات کلیدی این فروشگاه ممکن است شامل موارد زیر باشد: لیوان قهوه لیوان قهوه سرامیکی لیوان قهوه قابل شستشو در ماشین ظرفشویی لیوان قهوه مسافرتی لیوان قهوه استیل ضد زنگ اگر احساس گیر کرده اید، این سوالات را از خود بپرسید و پاسخ های خود را در کلمات کلیدی کوتاه کنید: چه چیزی محصول یا خدمات من را منحصر به فرد می کند؟ محصول یا خدمات من چه مشکلی را حل می کند؟ خواص فیزیکی محصول من (رنگ، جنس و غیره) چیست؟ چه کسی از محصول یا خدمات من استفاده می کند؟ چگونه از آن استفاده خواهند کرد؟ چه زمانی؟ هنگامی که یک لیست کامل تهیه کردید، در اینجا چند استراتژی برای تقویت کلمات کلیدی خود آورده شده است تا فروشگاه خود را حتی راحت تر پیدا کنید. کلمات کلیدی خود را در موتورهای جستجو تست کنید. کلمات کلیدی فهرست طوفان فکری خود را در گوگل تایپ کنید، ببینید موتور جستجو در حین تایپ چه چیزی را پیشنهاد می کند و در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی خود را برای مطابقت با این پیشنهادات اصلاح کنید. گوگل محبوب ترین عبارات را پیشنهاد می کند، بنابراین ابزاری عالی برای اصلاح کلمات کلیدی شما برای دستیابی به افراد بیشتری است. با این حال، در مورد استفاده از عبارات کلی که به نظر می رسد به طور گسترده جستجو شده اند، مراقب باشید. بسیاری از صاحبان سایت در تلاش هستند تا برای این کلمات کلیدی با حجم بالا رتبه بندی کنند، بنابراین شانس کمتری برای رتبه بندی بالا در صفحه نتایج با رقابت سنگین خواهید داشت. کلمات کلیدی بلند(longtail) را انتخاب کنید. سعی کنید از عبارات سه تا چهار کلمه ای طولانی تر استفاده کنید که بسیار خاص محصول یا خدمات شما هستند. این کلمات کلیدی طولانی تر ترافیک کمتری دریافت می کنند زیرا دامنه آنها محدودتر است. با این حال، آنها تمایل به نرخ تبدیل بالاتری دارند زیرا آنها به سمت مشتریانی طراحی شده اند که دقیقاً می دانند چه چیزی می خواهند بخرند. برای طولانی تر کردن کلمات کلیدی، سعی کنید صفت ها را اضافه کنید. برای مثال، فروشنده ای که بطریهای آب میفروشد، میتواند از کلمه کلیدی «بطریهای آب شیشهای قابل شستشو در ماشین ظرفشویی» استفاده کند. پس از طوفان فکری و اصلاح فهرست کلمات کلیدی خود، ایده روشنی از جستجوهای رایج خریداران کلیدی خود که مربوط به محصول یا خدمات شما هستند، خواهید داشت.مرحله 2: از ابزارهایی برای بهبود فهرست کلمات کلیدی خود استفاده کنید
روزنامه نگار تنها پس از طوفان فکری مقاله ای منتشر نمی کند. آنها باید قبل از اینکه ایده های خود را در کار خود بگنجانند، واقعیت را بررسی کنند. به همین ترتیب، لیست طوفان مغزی کلمات کلیدی شما بی فایده است تا زمانی که بررسی کنید که آیا ایده های شما واقعاً عباراتی هستند که اغلب جستجو شده اند یا خیر. خوشبختانه، ابزارهای زیادی وجود دارد که حجم جستجو و دشواری یا رقابت کلمات کلیدی را نشان می دهد. در حالت ایدهآل، شما میخواهید کلمات کلیدی را پیدا کنید که حجم جستجوی بالایی دارند و دشواری کمی دارند تا به راحتی ترافیک را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید. این ابزارها همچنین دادههای کلیدواژه دیگری مانند تعداد نتایج جستجو را ارائه میدهند که میتواند انتخاب کلمات کلیدی شما را نیز مشخص کند.این مراحله در سئو سایت فروشگاهی شما بسیار موثر است. برای شروع، در اینجا چند ابزار کلیدی اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: Google Keyword planner: اگر قبلاً ندارید، یک حساب Google AdWords ایجاد کنید تا از ابزار رایگان Keyword Planner Google استفاده کنید. Keyword Planner میانگین حجم جستجوی کلمات کلیدی را بر اساس بازه زمانی، و همچنین یک اندازهگیری «رقابت» مفید نشان میدهد تا نشان دهد رتبهبندی با کلمه کلیدی چقدر دشوار است. با این حال، یک نقطه ضعف ابزار این است که اغلب به جای ارقام دقیق، از محدوده های بزرگی برای ارقام متوسط حجم جستجوی خود استفاده می کند. SEMRush: این ابزار علاوه بر ذکر میانگین حجم جستجوی ماهانه، تعداد کل نتایج را با آن کلمه کلیدی نیز نشان می دهد. SEMRush به ویژه برای ارزیابی رقبا با دیدن اینکه کدام کلمات کلیدی ترافیک را به سمت سایت هایشان هدایت می کنند با ویژگی Keyword Gap خود موثر است. Ahrefs: اگرچه Ahrefs عمدتاً برای تحقیق در مورد بک لینک ها استفاده می شود، ابزار Keyword Explorer آن به ویژه برای بررسی ایده های کلمات کلیدی و ایجاد ایده های جدید مفید است. می توانید میانگین حجم جستجوی ماهانه، دشواری کلمه کلیدی، تعداد نتایج و موارد دیگر را برای کلمه کلیدی خود بررسی کنید و بر اساس آنچه جستجو کرده اید، پیشنهادات عباراتی را دریافت کنید. داشبورد Keyword Explorer آن پیشنهادهای زیادی برای کلمات کلیدی ارائه می دهد. Moz: Moz بینش کمی کمتر از برخی از ابزارهای دیگر ارائه می دهد، اما داشبورد آن برای خواندن و پیمایش بسیار آسان تر است. داشبورد علاوه بر گنجاندن حجم جستجوی ماهانه، دشواری کلمات کلیدی و پیشنهادات کلیدواژه، پیوندهای SERPهای کلمه کلیدی (صفحات نتایج موتور جستجو) را نیز نشان می دهد – ویژگی که اکثر داشبوردهای ابزارهای کلیدواژه از آن برخوردار نیستند. همه این ابزارها شایستگی های خود را دارند و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین فقط باید ابزاری را انتخاب کنید که بودجه شما و نیازهای تحقیق کلمه کلیدی شما را برآورده کند. طرح های مختلف ارائه شده با هر ابزار را بررسی کنید و در نظر بگیرید که کدام ویژگی برای شما در تحقیق کلمات کلیدی شما مهم است. با ابزار انتخابی، میتوانید فهرست کلمات کلیدی خود را با بررسی حجم جستجو، دشواری و سایر آمار عبارات خود و همچنین افزودن کلمات کلیدی جدید از عبارات پیشنهادی ابزار خود بهبود بخشید.پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب شاید زیربنایی ترین کار در سئو سایت فروشگاهی باشد.مرحله 3: کلمات کلیدی را در فروشگاه آنلاین خود وارد کنید
لیست کلمات کلیدی شما نهایی شده است – حالا چی؟ وقت آن است که این عبارات را به بخش های مختلف فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید. با گنجاندن این کلمات کلیدی، موتورهای جستجو فروشگاه شما را با عباراتی که اضافه کردهاید مرتبط میکنند و زمانی که خریداران این کلمات کلیدی را جستجو میکنند، فروشگاه شما را در نتایج جستجو فهرست میکنند. با استفاده مکرر و مرتبط از کلمات کلیدی انتخابی شما، سایت شما در صفحات نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.سئو سایت آموزشی و خبری نیز تا اینجای کار با سئو سایت فروشگاهی مشابه است. در اینجا قسمت های اصلی فروشگاه آنلاین شما وجود دارد که باید کلمات کلیدی را در آنها اضافه کنید:تگ عنوان:
این عنصر HTML عنوان یک صفحه سایت را نشان می دهد. آنها به عنوان عنوان قابل کلیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نمایش داده می شوند، بنابراین اضافه کردن کلمات کلیدی خود در برچسب عنوان بسیار مهم است. با گنجاندن این عبارات، موتورهای جستجو فروشگاه شما را با کلمه کلیدی مرتبط میکنند و کاربران فروشگاه شما را در نتایج جستجوی خود مرتبط میبینند، زیرا موتورها معمولاً کلمه کلیدی را در عنوان پررنگ میکنند.URL سایت:
آدرس وب صفحات فروشگاه آنلاین شما فاکتورهای جزئی رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو هستند. هم نام دامنه شما و هم بقیه URL برای کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود. نام دامنه شما احتمالاً فقط نام کسب و کار شما است (و احتمالاً برای کلمات کلیدی بهینه سازی نشده است)، بنابراین رتبه بندی بالا در URL صفحه اصلی سایت شما ممکن است دشوار باشد. با این حال، سایر URL های صفحه فروشگاه فرصتی عالی برای افزودن کلمات کلیدی هستند، زیرا نیازی به گنجاندن آنها به روشی مختصر یا جذاب ندارند.تگ H1:
این عنصر HTML سربرگ اصلی یک صفحه را نشان می دهد. در توصیف محتوای صفحه، سربرگ اصلی یک صفحه در فروشگاه شما باید شامل کلمات کلیدی باشد، زیرا موتورهای جستجو برای رتبه بندی H1 را در نظر می گیرند. اگرچه امکان گنجاندن بیش از یک H1 در یک صفحه وجود دارد، توصیه نمی شود چرا که ممکن است از طرف گوگل جریمه شوید. سئوی سایت فروشگاهی و نکات مهم در بهینه سازی محصولات- در بهینه سازی سایت های فروشگاهی باید دسته بندی ها هدف اصلی قرار بگیرند.
- برای تمامی صفحات سایت خود لینک سازی خارجی انجام دهید.
- برای درک بیشتر گوگل نسبت به صفحه دسته بندی ها، محتوایی برای هر دسته بندی تولید نمایید تا گوگل به خوبی ماهیت صفحه را درک کند.
- از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات خود مثل، بهترین، مقایسه دو محصول و… استفاده کنید.
- به بهینه سازی تمامی صفحات وب سایت خود اهمیت دهید و تنها به سئو دسته بندی ها نپردازید.
- به سرعت سایت خود اهمیت دهید و این اهمیت نباید تنها به صفحه اصلی سایت خلاصه شود، همچنین ابزارهای مختلفی برای تست سرعت سایت می باشد اما بهترین معیار برای سایت شما سرعت سایت رقبایتان باشد.
- تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنید.
- هر کجا لازم بود از ویدیو کلیپ برای معرفی محصولات استفاده کنید.
- محتوای مرتبط، منحصر به فرد و مختصر و مفید برای محصولات خود درج نمایید.
- با استفاده از آدرس مرتبط و کوتاه که کلیدواژه اصلی را نیز دربربگیرد، URL سایت خود را بهینه سازی کنید.
- برای صفحات وب سایت خود عنوان های صحیح (Title tag) استفاده کنید و از کلماتی همچون خرید، قیمت، هزینه و فروش استفاده فرمایید.
- در متادیسکریپشن ها از کلماتی همچون تخفیف ویژه، ارسال سریع و رایگان به کل ایران، اموجی و… استفاده نمایید.
- نام محصولات را منطبق با جستجوی کاربران انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید با نام دسته بندیتان مقایرت داشته باشد.
- دسته بندی صحیح که قابل فهم برای کاربر و موتورهای جستجو می باشد ایجاد نمایید و سعی کنید کل دسته بندی ها را به صورت یکنواخت بهینه سازی فرمایید.
- در صفحات محصول، از آیکن های به اشتراک گذاری در دیگر شبکه های اجتماعی و نمره دهی ستاره ای استفاده کنید.
- سایت فروشگاهی خود را برای موبایل بهینه سازی کنید و مطمئن شوید فرایند خرید و مشاهده محصول در سایتتان به راحت ترین شکل ممکن انجام می شود.
- از سئوی لوکال یا محلی استفاده کنید غافل مشوید و سایت خود را در گوگل مپ ثبت نمایید.