نکات طراحی تماس با ما
از آنجا که صفحه تماس با ما یکی از پر بیننده ترین صفحات وب سایت است، محل بسیار مناسبی برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری نیز می باشد. احتمالا بدون اینکه خودتان بدانید، در طراحی این صفحه دچار اشتباهاتی شده اید که اثری منفی بر نرخ تبدیل می گذارند.
1. سایت به کلی صفحه تماس ندارد
بزرگ ترین اشتباهی که می تواند رخ بدهد، و البته واضح ترین آن ها نیز هست، عدم وجود صفحه تماس با ما می باشد. طراحی وب سایت های شخصی همه گیر شده و در بسیاری از آنها طراحی صفحه تماس با ما نادیده گرفته میشود.
به جای صفحه تماس با ما، برخی از مالکین وب سایت ها به قرار دادن آیکون های صفحات اجتماعی در بخش بالایی وب سایت خود بسنده می کنند. این کار روشی عالی برای نشان دادن این نکته است که شما حضوری فعال در شبکه های اجتماعی دارید، اما برای افرادی که در هیچ یک از شبکه های اجتماعی عضو نیستند و یا کسانی که به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با محصول یا خدمات شما هستند هیچ کمکی نمی کند.
2. دسترسی به صفحه تماس سخت است
حتما تا به حال به این مساله برخورد کرده اید که هر چقدر که به دنبال صفحه تماس با ما می گردید آن را پیدا نمی کنید.بهتر است همیشه لینک صفحه تماس با ما را در منوی ناوبری وب سایت خود قرار دهید. آن را در بخش فوتر نگذارید چون ممکن است کاربر را خسته کرده و سبب شوید تا او سایت را ترک کند. این یعنی به دلیل طراحی بد رابط کاربری، یک مشتری بالقوه را از دست داده اید.تماس با ما سایت شرکت برنامه نویسی باران را می توانید با کلیک بر روی لینک ببنید.
3.فیلدهای غیرضروری در طراحی فرم تماس
طراحی صفحه تماس یک هنر است و حرفه ای شدن در طراحی آن نیازمند تمرین بسیار می باشد. وقوع خطا در آن بسیار آسان است. صفحات تماس معمولاً به 2 دسته تقسیم می شوند؛ یا در آنها فیلدهای کافی وجود ندارد یا اینکه تعداد فیلدها در آن ها بسیار زیاد است. کاربران می خواهند اطلاعاتی را که شما به آنها احتیاج دارید را در اختیارتان بگذارند، اما اگر ابزار اینکار را در اختیارشان قرار ندهید ممکن است مشتری دیگری را از دست بدهید. در طرف مقابل، کاربران زمان و حوصله کافی برای پر کردن تعداد زیادی فیلد، آن هم جهت اطلاع از اینکه کد تخفیف کار می کند یا نه، ندارند. همچنین اگر توضیحات لازم را برای هر فرم و نحوه پر کردن آنها ارائه نکنید، ممکن است باز هم نرخ تبدیل خود را کاهش دهید.
4. از نوع درخواست های ارسالی برای بهبود صفحه تماس با ما استفاده کنید
این مورد شاید ربطی به خود صفحه تماس نداشته باشد، اما آنالیز دقیق از درخواست های ثبت شده، میتواند موجب بهبود دیزاین صفحه تماس شما، ظاهر و جزییات آن خواهد شد. آنالیز کردن درخواست های ثبتی، به شما دید خوبی ازعلت تماس کاربران با شما خواهد داد. در نتیجه می توانید تغییرات دلخواه را برای افزایش کارایی صفحه و رضایت مشتریان انجام دهید.
5. فرم تماس به تنهایی کارایی لازم را ندارد
فرم ها راهی ارتباطی عالی برای برقراری تماس هستند اما همیشه راحت ترین راه برای تماس گرفتن نیستند. معمولاً وقتی کاربری می خواهد با شما تماس بگیرد، برای امری مهم این کار را انجام می دهد بنابراین نباید او را محدود کنید. قرار دادن بیش از یک راه ارتباطی، شما را در دسترس تر خواهد کرد.
6. استفاده از روش های آنتی اسپم
دریافت پیام های اسپم و فرم های بی هدف میتواند برای شما آزاردهنده باشد و در مقابل استفاده از کپچا در طراحی فرم تماس سایت میتواند موجب کاهش نرخ تبدیل و آزار مخاطبین شما هنگام تکمیل فرم ها گردد. در صفحه تماس با ما معمولا با قراردادن چند فیلد اجباری مشکل اسپمرها برطرف میشود. در صورتیکه همچنان پیام های نامناسب دریافت میکنید پیشنهاد میکنیم که از سوالات ساده و کپچای آسان در این صفحه استفاده کنید.
7. کاربران از ارسال پیام خود مطمئن شوند
تنها به این دلیل که فرمی پر و ارسال شده است، به معنای آن نیست که پاسخ دادن به آن حتمی است. حتما بارها پیش آمده است که با صرف زمان، فرم های متعددی را در وب سایت های گوناگونی پر کرده و پس از ارسال آنها هیچ گاه پاسخی دریافت نکرده اید. این مساله سبب ناامیدی شما می شود، حس می کنید که هیچ کس پیام شما را ندیده و توجهی به آن نکرده است.
برای حل این مشکل می توانید فرم خود را به یکی از ایمیل هایی که مرتباً آن را چک می کنید وصل کرده یا کسی را مسئول بررسی آن کنید. لزومی ندارد در سایت خود فرم تماس قرار دهید وقتی که قرار نیست به خود زحمت داده و پیام های ارسالی را پاسخ دهید.
8. فرم هایی که کار نمی کنند
در برخی اوقات، قسمت هایی از وب سایت از کار می افتند. این ها بخشی از طبیعت کار است اما این بدین معنی نیست این نواقص باید حل نشده باقی بمانند. فرم ها می توانند به شکل های مختلفی از کار بیفتند. از دکمه های ارسال گرفته که فرم را ارسال نکرده تا فرم هایی که با وجود تکمیل تمام فیلدها توسط کاربر، پیغام تایید را نمایش نداده و به ارسال پیغام خطا ادامه می دهند. فرم ها به دلایل عجیبی از کار می افتند.
اگرچه در بیشتر اوقات از کار افتادن فرم تماس تقصیر طراح نیست، مخصوصا در مواردی که از فرم های آماده استفاده می کنید، اما اهمیتی این موضوع اهمیتی برای بازدیدکنندگان ندارد. آنها به دنبال بهانه هستند تا وب سایت را ترک کنند. بسته به برنامه ریزی و حجم پیام های دریافتی، بایستی به طور ماهانه فرم خود را چک کنید، خصوصا اگر به تازگی پیامی دریافت نکرده اید. این کار به شما اجازه می دهد تا از وجود هرگونه اخلال در فرم پیش از کاربر اطلاع پیدا کرده و آن را رفع کنید.