
سئو(SEO) چیست؟
Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتور جست و جو به بهینه سازی محتواهای سایت برای یک هدف و کلمه گفته میشه که کاربر پاسخ سوالات کلیدی خود را پیدا کنه. هدف از انجام سئو در هر وب سایتی افزایش حجم محتوای با کیفیت، مرتبط و معتبر در هر صفحه وب تا موتورهای جستجو انتخاب کنند که محتوای شما را در نتایج جستجو چه جایگاهی داشته باشند. هدف نهایی سئو سایت افزایش ترافیک ورودی است.یا به عبارتی بهتر دیده شدن سایت ماست.
بهینه سازی به چه معناست؟
تولید محتوا برای کاربر و جذب آن تولید می شه.پس اگه یک محتوای عالی تولید کنیم کار خودمان را خیلی خوب انجام دادیم.اما همه کار این نیست.برای بهینه سازی و یا به عبارتی سئو سایت خود علاوه بر تولید محتوای عالی باید یکسری کارهای دیگری نیز انجام بشه تا در رتبه های گوگل جز برترین ها باشیم.با آموزش سئو به روش کارآموزی(بهترین روش آموزش)در شرکت برنامه نویسی باران در کرج همه این نکات را یاد خواهید گرفت.با کارآموزی سئو در کرج، سئو را در حین پروژه بیاموزید تا به سرعت آماده ورود به بازار کار شوید.
تا حالا برایتان پیش آمده که دوره برنامه نویسی و یا هر دوره ی آموزشی دیگری را کرده باشید و اما بعد از تمام شدن دوره وقتی می خواهید وارد بازار کار شوید متوجه می شوید که آموزش شما با نیازهای بازار کار فاصله دارد.یا در هنگام کار سردرگم و به عبارتی گیج هستید.
آموزش سئو در حین کار و با پروژه ای واقعی
مزیت برتر آموزش در حین کارآموزی سئو در کرج این است که در حین کار و با پروژه های واقعی تمام ریزه کاری های سئو سایت را از متخصصین و افرادی که سالهای سال در این حیطه فعالیت دارند یاد می گیرد.پس از پایان کارورزی و کار آموزی سئو یا با خود مجموعه همکاری می کنید یا می توانید خیلی راحت تر جذب بازار کار شوید.

سوالات متداول در مورد آموزش سئو سایت در کرج
سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل هست.چون بیشترین جستجو در ایران با گوگل انجام میشه ما تمرکزمون رو روی گوگل می ذاریم.کاربرد و نتیجه نهایی انجام سئو بالا آمدن در نتایج گوگل و در نهایت دیده شدن و فروش است.
یادگیری سئو نیازی به دانش برنامه نویسی نداره.سئو فنی را معمولا تیم برنامه نویسی سایت انحام میده. اما اگر برنامه نویسی و طراحی سایت بدونید می تونه به شما در طول مسیر سئو کمک زیادی بکنه.
سئو یک کار زمان بر است. به عبارتی سئو سایت یک پروسه و روند و همچنین مجموعه ای از فعالیت هاست. پس نمی توان برای سئو زمان دقیقی در نظر گرفت اما به طور معمول با توجه به سختی کلمه کلیدی مورد نظر بین ۴ تا ۶ ماه حداقل برای رسیدن به نتیجه مطلوب زمان لازم است.
با توجه به رو آوردن اکثر کسب و کارها به فعالیت اینترنتی هر کسب وکاری معمولا یک وبسایت دارد . همه اون ها تمایل دارند در نتایج گوگل جر رتبه های بالا باشند.پس خود این موارد باعث روند بازار سئو شده است.
مزایای یادگیری سئو با کار آموزی
همیشه یکی از دغدغه های اکثر دانش آموزان و دانشجویان و تمام کسانی که به دنبال یادگیری یک دانش برای ورود به بازار کار بوده اند.فاصله آموزش آکادمیک و نیازهای بازار کار بوده است.برای همه ما حداقل یکبار این مسئله پیش آمده که بعد از پایان دوره آموزشی متوجه شده ایم که اصلا آمادگی ورود به بازار کار و اشتغال را نداریم.اما با یادگیری سئو در حین کارآموزی و کارورزی تمام به مسائل حل خواهد شد.
شما در کارآموزی سئو در کرج در شرکت برنامه نویسی باران سئو را در حین کار و با انجام پروژه های واقعی یاد خواهید گرفت.آموزش های پروژه محور همیشه جز برترین و محبوب ترین آموزش ها بوده است.
یکی دیگر از مزیت های آموزش سئو با کار آموزی این است که شما از کسانی آموزش می بینید که سالها در این مسیر فعالیت کرده اند و در کنار دانش کافی تجربه بالایی دارند و از نیازهای بازار کار به خوبی آگاهی دارند.
در حین کار آموزی علاوه بر آموزش کسب تجربه نیز خواهید کرد و با چالش های پروژه های واقعی آشنا می شوید و در کنار اساتید آکادمی باران به رفع آنها خواهید پرداخت.
دغدغه بعدی و بسیار مهم اکثر فراگیران ٰسئو سایت نحوه ورود به بازار کار است.اگر نگاهی به آگهی های استخدامی ٰسئو انداخته باشید متوجه می شوید که اکثر آنها به سئوکاری با تجربه بالا نیاز دارند که این خود شانس استخدام شما را به عنوان یک تازه کار بسیار کم می کند.
اما شما در شرکت برنامه نویسی باران در کرج می توانید بعد پایان دوره در صورت توافق دو طرف با یکدیگر همکاری کنید.


انواع مختلف سئو چیست؟(چند نوع سئو سایت داریم؟)
اصطلاح سئو، بهینه سازی موتور جستجو، به بهبود دید سایت شما در نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی یا عبارات جستجوی مرتبط اشاره دارد. سئو به ایجاد ترافیک سایت به طور طبیعی کمک می کند. مشتریان آنلاین هنگام جستجوی خدمات یا محصول، به احتمال زیاد یکی از 10 نتیجه اول را از موتور جستجو انتخاب می کنند. این 10 نتیجه ترجیح داده می شوند زیرا به خوبی نوشته شده اند و با استفاده از SEO کاملاً بهینه شده اند. حدود 12 نوع مختلف سئو وجود دارد که به وب سایت ها کمک می کند تا در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بهتری داشته باشند.
حال در این قسمت در مورد انواع سئو توضیح مختصری می دهیم:
-
1- سئو کلاه سفید
وقتی می شنوید که شخصی می گوید سئو کلاه سفید، این به معنای شیوه های سئو است که مطابق با شرایط و ضوابط موتورهای جستجوی اصلی از جمله گوگل است(یعنی همه چیز در چارچوب کامل قانون گوگل).
رتبه موتور جستجوی شما را در SERP بهبود می بخشد و در عین حال یکپارچگی وب سایت شما را با شرایط خدمات موتور جستجو تنظیم می کند.
روش های سئو کلاه سفید بهترین راه برای ایجاد یک وب سایت موفق است. در اینجا چند روش سئو سفید وجود دارد که باید به شدت آنها را دنبال کنید:
- از متا تگ های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید
- ارائه خدمات و محتوای با کیفیت به بازدیدکنندگان وب سایت
- وب سایت خود را برای پیمایش آسان کنید(به UI و UX سایت خود توجه کنید و آن را در بهترین حالت ممکن قرار بدید)
2- سئو کلاه سیاه
سئوی کلاه سیاه از نقاط ضعف الگوریتم جستجوی گوگل برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو استفاده می کند. استراتژیهای ایجاد پیوند هرزنامه یا پولی، پر کردن کلمات کلیدی، پنهانسازی و غیره برای پیشروی در نتایج موتورهای جستجو استفاده میشوند. این روشها نتایج فوری میدهند، اما اگر توسط گوگل شناسایی شوند، میتوانند بر وبسایت شما تأثیر منفی بگذارند. از این رو، توصیه می شود از سئو کلاه سیاه خودداری کنید.(اگر گوگل متوجه دور زدن الگوریتم هایش شود سایت شما را از نتایج خود به صورت کامل حذف می کند یا به اصطلاح سایت پنالت می شود.)
3- سئو کلاه خاکستری
این یک عمل سئو است که از سئو کلاه سفید خطرناک تر است. به این دلیل که روش های سئو کلاه خاکستری نه به دسته کلاه سفید و نه به دسته کلاه سیاه تعلق دارند زیرا شرایط و ضوابط مربوط به این موضوع نامشخص است. با این حال، استفاده از روش های سئو کلاه خاکستری منجر به ممنوعیت سایت از موتورهای جستجو نمی شود. به عبارت ساده تر، مطالب یا محتوایی که مطابق با سئوی کلاه خاکستری منتشر می کنید، نامشخص باقی می مانند. دانستن روشهای سئو کلاه خاکستری میتواند وبسایت شما را در از دست دادن ترافیک نجات دهد، زیرا به خوبی از پیامدهای منفی آن آگاه خواهید بود، که به شما در اتخاذ شیوههای منصفانه کمک میکند.(به بیان ساده تر سئو کلاه خاکستری ترکیبی از سئو سفید و سیاه است به طوری که گوگل متوجه تخلفات ما نشود و سایت پنالت نشود.)در شرکت برنامه نویسی باران سئو کلاه خاکستری را با همه ترفندهایش در کارآموزی سئو در کرج خواهید آموخت.
4- سئوی درون صفحه(ON PAGE)
سئوی درون صفحه یا on page فرآیند بهینهسازی برچسبهای عنوان صفحات وب، لینک سازی داخلی، کد HTML، URL، تصاویر و بسیاری دیگر از عناصر درون صفحه برای بهبود رتبهبندی و تجربه کاربر است. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای عوامل درون صفحه شامل:
- نوشتن محتوای آموزنده، مرتبط و جذاب برای کاربران وب سایت شما در حالی که برای ربات های گوگل بهینه می شود،
- استفاده از تگهای HTML برای تأکید بر بخشهای مهم مطالب خود،
- بررسی لینک های شکسته یا تکراری محتوا.
- کاهش حجم فایل عکس ها
- ساختار URL برای صفحات متعدد برای اطمینان از واضح و دقیق بودن آنها.
5- سئوی خارج از صفحه(off page)
میتوانید سئوی خارج از صفحه یا off page را به عنوان هر کاری که خارج از وبسایت خود انجام میدهید در نظر بگیرید تا به آن کمک کنید در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری کسب کنید. این شامل دریافت تبلیغات خوب در رسانههای اجتماعی، واداشتن مشتریان برای ارائه نظرات خوب در انجمنهای آنلاین و دریافت لینک از وبسایتهای معتبر (بک لینک) در همان زمینه شما است.
6- سئو فنی
هدف اولیه سئو فنی کمک به ربات های گوگل در خزیدن، تفسیر و فهرست بندی صفحات وب سایت شما است. به عنوان مثال، ایجاد یک نقشه سایت XML (سایت مپ) گسترده و سازگار کردن سایت شما برای موبایل تنها برخی از تاکتیکهایی هستند که برای کمک به عنکبوتهای وب برای فیلتر کردن و دستهبندی صفحات شما بر اساس محتوایشان استفاده میشوند.
7- سئوی بین المللی
سئوی بین المللی ترافیک ارگانیک وب سایت شما را از مناطق و زبان های مختلف بهبود می بخشد. اگر میخواهید در سئوی بینالمللی موفق شوید، باید به بافت فرهنگی بازار هدف خود توجه کنید و به آنها اجازه دهید تا معاملات را به ارز و زبان خود انجام دهند. از قالب مناسب برای تاریخها و زمانها بر اساس مکان فهرستشده استفاده کنید. اگر نگرانی دارند به زبان مادری خود صحبت کنند. هدف سئوی بین المللی ایجاد یک تجربه آنلاین خوب برای مخاطبان هدف شماست.
8- سئوی محلی
استراتژی سئوی محلی برای مشاغل محلی یکی از مهم ترین انواع سئو است زیرا به کسب و کار کمک می کند تا در نتایج جستجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شود. سئوی محلی به کسب و کارها کمک می کند تا با تجزیه و تحلیل رفتار آنها از طریق تریلیون ها جستجو به مخاطبان محلی دسترسی پیدا کنند. اگر از شیوههای سئوی محلی استفاده میکنید، کسبوکار محلی شما این فرصت را دارد که همزمان در نتایج جستجو و بسته نقشه محلی رتبه بالاتری کسب کند. این به نوبه خود به رشد کسب و کار شما و افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند.
9- سئوی تجارت الکترونیک
سئوی تجارت الکترونیک یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن ترافیک با جستجوی پولی است، اما هزینه های سئو بسیار کمتر است. این به ایجاد وب سایت فروشگاه آنلاین شما کمک می کند تا هر زمان که کسی محصول یا خدماتی را جستجو می کند رتبه بالاتری کسب کند.
مهم است که وب سایت شما در SERP ها ظاهر شود. در غیر این صورت، دسترسی حیاتی به مشتریان بالقوه و واجد شرایط تجارت الکترونیک را از دست خواهید داد. اگر تحقیقات رقبا، تمرکز بر سئوی صفحه اصلی و معماری وب سایت به درستی انجام شود، سئوی تجارت الکترونیک می تواند وب سایت شما را برای آوردن ترافیک و افزایش حجم جستجو بهینه کند.
10- سئوی محتوا
نام دیگر در لیست انواع سئو، سئوی محتوا است. این به ایجاد محتوای منحصر به فرد، اعم از نوشتاری، گرافیکی یا ویدیویی برای ساختار وب سایت شما اشاره دارد و آن را در رتبه بندی بالاتر در SERP ها قرار می دهد. هنگام کار با سئوی محتوا باید سه چیز را در نظر گرفت – کپی رایتینگ، ساختار سایت و استراتژی کلمات کلیدی. حفظ تعادل بین هر سه بسیار مهم است، زیرا بدون محتوای با کیفیت، وب سایت شما نمی تواند در نتایج جستجو قرار گیرد.شاید به همین دلیل باشد که سئو محتوا را به عنوان پادشاه انواع سئو می شناسند.
علاوه بر این، بررسی محتوا پس از انتشار به همان اندازه مهم است که قبل از انتشار. نحوه عملکرد محتوای خود را پیگیری کنید. تغییرات لازم را ایجاد کنید، محصولات جدید اضافه کنید و چندین استراتژی را برای گسترش دامنه وب سایت خود اعمال کنید.
11- سئوی موبایل
سئوی موبایل اصطلاحی است که برای توصیف بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو و در عین حال اطمینان از قابل مشاهده بودن آن در دستگاه هایی مانند موبایل و تبلت به طور همزمان استفاده می شود. اگر مشتری تجربه بدی با یک برند در تلفن همراه خود داشته باشد، ممکن است هرگز برنگردد. اگر می خواهید مشتریان شما بهترین تجربه ممکن را داشته باشند، باید از این نوع بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که سبک، ساختار و سرعت صفحه سایت شما باعث نمی شود کاربران تلفن همراه نظر خود را تغییر دهند.
12- سئوی منفی
سئو منفی یک نوع سئو نفرت انگیز و غیراخلاقی است که امروزه انجام می شود. هدف از سئو منفی کاهش رتبه جستجوی رقبا است تا بتوانید از آنها پیشی بگیرید یا نسبت به آنها برتری پیدا کنید. تکنیکهای بد سئو شامل نفوذ به سایت شخصی و ایجاد تعداد مشکوک لینکهای بیکیفیت به آن و انتشار بازخورد یا نظرات منفی در مورد آنها در انجمنهای متعدد اینترنتی و تابلوهای بحث و غیره است. فردی که در حال انجام سئو بد است میتواند منجر به انواع مختلفی شود. از مسائل حقوقی
سوالات متداول
1- چه نوع بازاریابی با سئو درگیر است؟
یکی از راههای بهبود دیده شدن وبسایت در نتایج جستجوی گوگل، بهینهسازی موتور جستجو (SEO) است. بخش عمده ای از بازاریابی دیجیتال است. سئو در تمام استراتژی های دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود.
2- آیا می توان سئو را به تنهایی انجام داد؟
بله، انجام سئو به تنهایی آسان است.
می توانید در یک دوره آنلاین ثبت نام کنید و اصول سئو را یاد بگیرید. دوره آموزشی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ما ترکیبی عالی از سئو فنی و هک رشد است. این شما را به یک سئو حرفه ای تمام پشته تبدیل می کند که باعث رشد پایدار در حیاتی ترین کانال بازاریابی وب سایت شما می شود
اگر می خواهید یک متخصص سئو شوید، باید خیلی بیشتر از انواع مختلف سئو بدانید. برای یافتن دوره های پیشرفته تر در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال به Simplilearn بروید.